Privacyverklaring

NBM Group is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Contactgegevens

De kwaliteitscontroleur is de toezichthoudende autoriteit en het eerste aanspreekpunt binnen ons kantoor met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. U kunt contact opnemen met de kwaliteitscontroleur via onderstaande gegevens:

NBM Groep

Diemerhof 42

1112 XN DIEMEN

E-mailadres: info@nbm-finance.nl

Persoonsgegevens die wij verwerken

NBM Group verwerkt persoonsgegevens van u als opdrachtgever doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze gegevens zelf aan ons verstrekt.

Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken met betrekking tot de volgende categorieën:

  1. Klanten;
  2. Sollicitanten.

Per categorie leggen wij ook vast voor welke doeleinden de verwerking plaatsvindt en wie toegang heeft tot de persoonsgegevens.

1. Klanten

  1. De verwerking wordt uitsluitend voor de volgende doeleinden uitgevoerd:
    1. identificatie;
    2. het opstellen van een risicoprofiel in het kader van de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme);
    3. het onderhouden van contacten met cliënten;
    4. het uitvoeren van werkzaamheden zoals overeengekomen met de opdrachtgever;
    5. de uitvoering of toepassing van een andere wet.
  2. Er worden geen andere gegevens verwerkt dan:
    1. naam, voornamen, initialen, titel, geslacht, geboortedatum, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en soortgelijke voor communicatie benodigde gegevens, alsmede het bankrekeningnummer en het burgerservicenummer van de betrokkene;
    2. kopie identiteitsbewijs;
    3. andere dan de onder a tot en met b bedoelde gegevens waarvan de verwerking vereist of noodzakelijk is voor de toepassing van de wet.
  3. De persoonsgegevens worden uitsluitend verstrekt aan:
    1. degenen, met inbegrip van derden, die verantwoordelijk zijn voor of leiding geven aan de in het eerste lid bedoelde activiteiten of die daarbij noodzakelijkerwijs betrokken zijn;
    2. anderen, in gevallen waar er een legitieme basis is onder de AVG.

2. Sollicitanten

  1. De verwerking mag uitsluitend voor de volgende doeleinden worden uitgevoerd:
    1. het beoordelen van de geschiktheid van de betrokkene voor een functie die vacant is of kan worden;
    2. het verwerken van de door de aanvrager gemaakte kosten;
    3. interne controle en bedrijfsbeveiliging;
    4. de uitvoering of toepassing van een andere wet.
  2. Er worden geen andere gegevens verwerkt dan:
    1. naam, voornamen, initialen, titel, geslacht, geboortedatum, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en soortgelijke voor communicatie noodzakelijke gegevens, alsmede het bankrekeningnummer en het burgerservicenummer van de betrokkene;
    2. een administratienummer dat geen andere informatie bevat dan die bedoeld onder a;
    3. nationaliteit en geboorteplaats;
    4. gegevens als bedoeld onder a, van de ouders, voogden of verzorgers van minderjarige aanvragers;
    5. gegevens betreffende gevolgde en te volgen opleidingen, cursussen en stages;
    6. gegevens betreffende de functie waarop gesolliciteerd wordt;
    7. gegevens betreffende de aard en inhoud van de huidige arbeidsrelatie, alsmede de beëindiging daarvan;
    8. gegevens betreffende de aard en inhoud van eerdere arbeidsrelaties, alsmede de beëindiging daarvan;
    9. gegevens met betrekking tot de motivatie voor de functie en de organisatie;
    10. andere gegevens betreffende de uitoefening van de functie, die door de betrokkene zijn verstrekt of die hem bekend zijn;
    11. andere dan de onder a tot en met i bedoelde gegevens waarvan de verwerking vereist of noodzakelijk is voor de toepassing van een andere wet.
  3. Persoonsgegevens worden uitsluitend verstrekt aan:
    1. degenen, met inbegrip van derden, die verantwoordelijk zijn voor of leiding geven aan de in het eerste lid bedoelde activiteiten of die daarbij noodzakelijkerwijs betrokken zijn;
    2. anderen, in gevallen waar er een legitieme basis is onder de AVG.

Speciale en/of gevoelige persoonsgegevens die we verwerken

NBM Groep verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van u:

  • Burgerservicenummer (BSN).

Deze persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de met de klant overeengekomen doeleinden/diensten.

Indien de doeleinden of diensten wijzigen, wordt dit opnieuw met de betrokkene overeengekomen.

Wwft

Op grond van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) is NBM Group in bepaalde gevallen verplicht om uw voornaam/namen, geboortedatum, adres, woonplaats, aard, nummer en datum van afgifte van het document waarmee u zich heeft geïdentificeerd (en in bepaalde gevallen een kopie van het document) te verzamelen en te verwerken. NBM Group is verplicht ongebruikelijke transacties te melden bij de Financial Intelligence Unit Nederland (FIU-Nederland) en is in dat geval ook verplicht deze verzamelde gegevens te verstrekken.

Op welke grondslag en met welk doel wij persoonsgegevens verwerken

NBM Groep verwerkt persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  • Uw toestemming, bijvoorbeeld bij het versturen van onze nieuwsbrief met als doel u de nieuwsbrief te sturen;
  • Uitvoering van de overeenkomst, zodat wij u kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren;
  • Wettelijke verplichting, omdat wij op grond van wet- en regelgeving, waaronder die van onze beroepsorganisatie (NBA), verplicht zijn om bij de uitvoering van onze werkzaamheden voldoende documentatie te bewaren. Daarnaast verwerken wij ook persoonsgegevens, bijvoorbeeld bij het verzorgen van belastingaangiften voor onze cliënten.

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

NBM Group bewaart persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is om de doeleinden te realiseren waarvoor de gegevens worden verzameld of om de wettelijke bewaartermijnen waaraan wij ons moeten houden, te realiseren. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) persoonsgegevens:

  • Cookies op onze website worden gedurende een periode van 30 dagen bewaard;
  • Gegevens van een potentiële cliënt (bijvoorbeeld via de website naar ons kantoor verzonden) worden na 30 dagen verwijderd indien de potentiële cliënt uiteindelijk geen cliënt van ons kantoor wordt. Indien een potentiële cliënt wél cliënt van ons kantoor wordt, worden de gegevens bewaard zolang dat nodig is om de cliënt van dienst te kunnen zijn.;
  • Voor het vastleggen van persoonsgegevens in applicaties en dossiers ten behoeve van de dienstverlening aan de cliënt hanteert ons kantoor de wettelijke bewaartermijn, welke in veel gevallen zeven jaar bedraagt;
  • NBM Group bewaart de gegevens die zijn verzameld op grond van de Wwft gedurende een periode van ten minste vijf jaar na beëindiging van de zakelijke relatie in het kader waarvan de gegevens zijn verzameld en, in het geval dat zij een melding heeft gedaan, vijf jaar na het doen van een melding.

Het delen van persoonsgegevens met derden

NBM Group verkoopt de persoonsgegevens van haar klanten niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met de klant of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Hieronder valt ook het recht op inzage van autoriteiten zoals de Belastingdienst. Met organisaties die in onze opdracht gegevens van onze klanten verwerken, sluiten wij een (sub)verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van de persoonsgegevens van onze klanten. NBM Group blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

In bijzondere gevallen kunnen wij persoonsgegevens verstrekken aan externe deskundigen, zoals een advocaat, jurist of pensioenspecialist, in het kader van een met de opdrachtgever overeengekomen opdracht voor deze externe deskundigen. In dat geval zullen wij deze gegevens niet zonder toestemming van de opdrachtgever aan deze externe deskundigen verstrekken.

Deze gegevens worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.

Overdracht

NBM Group verwerkt persoonsgegevens van haar cliënten binnen de EU en deelt geen persoonsgegevens met derden die buiten de EU gegevens verwerken.

Website

Het volgende is van toepassing op uw persoonsgegevens met betrekking tot uw bezoek aan onze website.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

NBM Group maakt gebruik van functionele cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van het apparaat dat u gebruikt. NBM Group gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website goed werkt en dat deze kan worden geoptimaliseerd.

 

Bezoekers kunnen zich afmelden voor cookies door hun internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunnen gebruikers ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de browserinstellingen verwijderen. Zie hier voor een uitleg.

Gegevens bekijken, wijzigen of verwijderen

Betrokkenen (de personen van wie wij persoonsgegevens verwerken) hebben het recht om persoonsgegevens in te zien en om correctie of verwijdering te verzoeken. Daarnaast hebben betrokkenen het recht om hun toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens door NBM Group, en hebben betrokkenen recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dit betekent dat betrokkenen bij ons een verzoek kunnen indienen om de persoonsgegevens die wij verwerken in een computerbestand naar de betrokkene of een door de betrokkene genoemde organisatie te sturen.

Betrokkenen kunnen een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van de eigen persoonsgegevens of een verzoek tot intrekking van toestemming of bezwaar tegen de verwerking van persoonsgegevens sturen naar info@nbm-finance.nl.

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door de betrokkene is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, indien van toepassing de MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), het documentnummer en het Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. Wij reageren zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen een maand, op uw verzoek.

NBM Group wijst betrokkenen er tevens op dat zij de mogelijkheid hebben om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthoudende autoriteit, het Bureau van de Informatiecommissaris. Dit kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

Hoe wij persoonsgegevens beschermen

NBM Group neemt de bescherming van persoonsgegevens serieus en neemt passende (technische) (beveiligings)maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Indien betrokkenen de indruk hebben dat gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met de kwaliteitsbeheerder. De contactgegevens vindt u bovenaan deze privacyverklaring.

Copyright (c) 2024-2025 NBM Group B.V.
Volg ons op
Top